Header Ads

Header ADS

ប្រពៃណីហូបបួស

ប្រពៃណីហូបបួស  (អង់គ្លេស:Nine Emperor Gods Festival/Nine Emperor Gods, ចិន: 九皇爺, ភីងអ៊ីង: Jiǔhuángyé, Pe̍h-ōe-jī: Káu-ông-iâ, ចិនក្វាងទុង: Kow Wong Yeh) ឬតំបន់ខ្លះហៅថា ប្រពៃណីសុំសីលហូបបន្លែ ជាប្រពៃណីតាមលទ្ធិតាវ មានរយៈពេល 9 ថ្ងៃ កំណត់​យកថ្ងៃតាមចន្ទគតិ គឺចាប់ផ្ដើមពីថ្ងៃ 1 កើតដល់ថ្ងៃ 9 កើតខែ 9 តាមប្រក្រតិទិនចិនជារៀងរាល់ឆ្នាំ ។
ពិធីនេះកើតឡើងនៅប្រទេសចិនតាំងពីយូរលង់មកម្ល៉េះ ដោយមាន​រឿងនិទានជាច្រើន ។
បច្ចុប្បន្ននេះប្រពៃណីហូបបួសដែលប្រារព្ធនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៏ រួមមានប្រទេសសិង្ហបូរី, ម៉ាឡេស៊ី,ថៃ, កោះរីអ ឥណ្ឌូណេស៊ី ហើយអាចមាននៅអាស៊ីបូព៌ា ដូចជាប្រទេសប៊ូតាន់, ជប៉ុន, កូរ៉េ, កោះតៃវ៉ាន់ និងកោះហុងកុង

ការហូបបួសនៅខែ 9 នេះមានការសន្និដ្ឋានថា គួរតែកើតឡើងនៅឆ្នាំប្រហែល 2170 នៃព.ស ។

ទង់សម្រាប់ដោតនៅមុខអាហារដ្ឋានម្ហូបបួស
 មានអក្សរចិនពណ៌ក្រហម
 លើផ្ទៃកំណាត់ពណ៌លឿង
 ឬប្រើពាក្យថា ជីវ (9) ជំនួសក៏បាន


មាតិកា
១.ប្រវត្តិ
២.ឈ្មោះផ្សេងទៀត
៣.រឿងនិទាន
៤.គោលបំណងនៃការហូបបួស
៥.អាហារបួស
៦.គោលការណ៍នៅក្នុងការហូបបួស
៧.ការប្រតិបត្តិខណៈពេលហូបបួស
៨.ពណ៌សម្លៀកបំពាក់


១.ប្រវត្តិ
ប្រពៃណីសុំសីលហូបបួសប្រពៃណីហូបបួស ជាពិធីសក្ការបូជាធំបំផុត ដោយអាស្រ័យព្រះម៉ែនៃដួងតារា ម៉ូលីជឺ (摩利支) តាមព្រះពុទ្ធសាសនានិកាយមហាយាន តែតាមលទ្ធិតាវ ហៅថា តាវមូយានជីន តាវមូធានសិន (斗姆元君, 斗姆天尊) តាមភាសាចិនហុកកៀន ជាការសន្មតនៃពិធីស័ក្តិសិទ្ធិនេះ ផ្អែកទៅលើប្រវត្តិនិងរឿងព្រេង អាទិទេពនៃផ្កាយនព្វគ្រោះ (ផ្កាយគ្រោះទាំង 9) ច្រើនជាងដែលជាគម្ពីរនៃលទ្ធិតាវ ។
ក្រោយមកពេលព្រះពុទ្ធសាសនាត្រូវបានផ្សព្វផ្សាយដល់នគរចិន ចាប់តាំងពីពេលនោះមកពេលព្រះពុទ្ធសាសនាកាន់តែសាយភាយ ទើបមានតំណាលដែលមានជំនឿចំពោះព្រះពុទ្ធ  9 អង្គនិងព្រះពោធិសត្វ 2 អង្គទៀតហៅថា ជីវហ័ងហ្វស៊ូ តាមភាសាចិនកុកងឺ គីអងហ៊ុកចូវ តាមភាសាចិនតៀជីវ (九皇佛祖) ដោយយោងតាមជំនឿរបស់ចិន ជាពិសេសលទ្ធិតាវ ដែល​ផ្ដោតសំខាន់ទៅលើរឿងបុព្វបុរសនិងភាពកតញ្ញូកតវេទិតា ។ បណ្ដាព្រះបរមក្សត្រដែលធ្លាប់ធ្វើពលិកម្មដើម្បីឲ្យប្រជារាស្រ្តរស់នៅសម្បូរសប្បាយ ដោយប្រើធម៌មេត្តាជាបុគ្គលដែលបានទទួលការលើកតម្កើងពីប្រជារាស្ត្រ ។
តាមព្រេងនិទាន អធិរាជ 9 អង្គ (九皇大帝) ត្រូវបានជនជាតិចិនជឿ ថាគ្រប់យ៉ាងនៅក្នុងលោកនេះមានលក្ខណៈធម្មជាតិនិងប្រព្រឹត្តទៅតាមមាគ៌ានៃឋានសួគ៌ អាស្រ័យតាម​ជំនឿក្នុងលទ្ធិតាវ ទើបធ្វើឲ្យមានការគោរពដួងវិញ្ញាណដែលស្ថិតនៅ​ឋានសួគ៌ ។ អធិរាជទាំង 9 អង្គកាលនៅឋានមនុស្សលោកគឺ​ប្រកបដោយទសពិធរាជធម៌ ពេលបង់ព្រះជន្មទៅ ទើបបានកើតជាអាទិទេព តំណាងឲ្យផ្កាយនព្វគ្រោះ មានតួនាទីការពារ ធ្វើជាម្លប់ដល់មនុស្សលោក ។

២.ឈ្មោះផ្សេងទៀត
-ជីវហ័ងតាទីសេងតានឈានឈីវ (九皇大帝圣诞)
-ជីហ័ងសេងហ៊ុយ (九皇勝會)
-ជីហ័ងជា (九皇節)

៣.រឿងនិទាន
1.មានរឿងតំណាលថាការហូបបួសធ្វើឡើងដើម្បីរំឭកដល់អ្នកចម្បាំង «ងីហួថុង» កងទ័ពចិនដែលប្រយុទ្ធ​នឹងកងទ័ពម៉ាន់ជូយ៉ាងក្លាហាន ចំណែកម៉ាន់ជូមានកាំភ្លើងរបស់ជនជាតិអឺរ៉ុបដែល​ចិនគ្មាន ។ អ្នកចម្បាំង ងីហួថុង បានធ្វើពិធីស្លៀកសពាក់ស មិនហូបសាច់សត្វ បន្លែដែលមានក្លិនឆ្អាប និងសូត្រ​​ធម៌តាមជំនឿរបស់ចិន ដោយជឿថាអាចបញ្ចៀសគ្រោះថ្នាក់ពីគ្រាប់កាំភ្លើងបាន តែបរាជ័យ ។ ពេលចាញ់កងទ័ពម៉ាន់ជូហើយ ប្រជាជនចិនត្រូវបានបង្ខំឲ្យទុកសក់វែងដូចជនជាតិម៉ាន់ជូ ដែលធ្វើឲ្យជនជាតិចិនចងគំនុំ ទើបជនជាតិចិនរំឭកដល់អ្នកចម្បាំង ងីហួថុង ដោយរលឹកដល់គុណស្រ័យ ។
2.ដើម្បីជាការធ្វើពិធីសក្ការបូជាព្រះពុទ្ធពីអតីតកាល​៧ អង្គនិងព្រះពោធិសត្វ 2 អង្គទៀត រួមទាំង 9 អង្គ ឬន័យមួយទៀតគឺ ផ្កាយនព្វគ្រោះ (ផ្កាយអាទិត្យ, ផ្កាយចន្ទ, ផ្កាយអង្គារ, ផ្កាយពុធ, ផ្កាយព្រហស្បត្តិ៍, ផ្កាយសុក្រ, ផ្កាយសៅរ៍, ផ្កាយរាហ៊ូនិងផ្កាយកេតុ) នៅក្នុងពិធីសក្ការបូជានេះពុទ្ធសាសនិកបានចំណាយពេលវេលាខាងផ្លូវលោកបំពេញកុសលដោយការតមហូបសាច់សត្វនិងត្រូវស្លៀកសពាក់ស ។
3.អ្នកសុំសីលហូបបួសនៃព្រះពុទ្ធសាសនានិកាយមហាយាន ដែលប្រកាន់ភ្ជាប់ពីមួយជំនាន់ទៅមួយជំនាន់របស់ជនជាតិចិននៅប្រទេសថៃ ដើម្បីសក្ការបូជាព្រះពុទ្ធជាម្ចាស់កាលពីអតីត 7 អង្គ ដូចមានក្នុងព្រះគម្ពីរព្រះត្រៃបិដកនិងព្រះមហាពោធិសត្វ 2 ព្រះអង្គទៀតបានស្បថសច្ចាថានឹងប្រោសសត្វលោក ទើបប្រែកាយជាអាទិទេពទាំង 9 គឺ៖
i.ថានឡាំងថាយស៊ីងជីន (貪狼太星/Tan Lang Tai Xing Jun)
ii.ជីមិញយានស៊ីងជីន (巨門元星君/Ju Men Yuan Xing Jun)
iii.លូឈុនជិនស៊ីងជីន (祿存貞星君/Lu Cun Zhen Xing Jun)
iv.វិនស៊ូនីវស៊ីងជីន (文曲紐星君/Wen Qu Niu Xing Jun)
v.យីលានចិនកាំងស៊ីងជីន (玉廉貞綱星君/Yù Lián Zhen Gang Xing Jun)
vi.អ៊ូឈីជីស៊ីងជីន (武曲紀星君/Wu Qu Ji Xing Jun)
vii.ភ័រជីនគាន់ស៊ីងជីន (破軍關星君/Po Jun Guan Xing Jun)
viii.ស័រហ៊្វូតាតាវស៊ីងជីន (左輔大道星君/Zuo Fu Da Dao Xing Jun)
ix.យ៉ូវពីតាតាវស៊ីងជីន (右弼大道星君/ You Bi Da Dao Xing Jun)
ដោយអាទិទេពទាំង 9 អង្គ មានអំណាចគ្រប់គ្រងធាតុដី, ទឹក, ខ្យល់,​ ភ្លើងនិងមាសនៅលើផែនដីនេះ ។

4.ហូបបួសដើម្បីគោរពដល់ «ស្ដេចប៉េង» ក្សត្រ​ចុងក្រោយនៃរាជវង្សសុង ដែលសោយព្រះទិវង្គតដោយ​សារ​​ធ្វើអត្តឃាត ពេលស្ដេចយាងទៅតៃវ៉ាន់តាមផ្លូវទឹក នៅព្រះជន្ម 9 ​ព្រះវស្សា ។ ពិធីបូជាដើម្បីរំឭកដល់រាជវង្សសុងនេះ មានតែនៅនគរហុកកៀន ដែលជាទឹកដីចុងក្រោយរបស់រាជវង្សសុងប៉ុណ្ណោះ ដោយជនជាតិហុកកៀនបានប្រារព្ធធ្វើពិធីនេះដើម្បីអាស្រ័យសាសនាបាំងមុខនយោបាយ ។
5.កាលពី 1500 ឆ្នាំមុនគ.ស នគរកាំងសៃជាទឹកដីដ៏រុងរឿង​ ស្តេចនគរនេះមានបុត្រា 9 អង្គ ដែលពូកែទាំងអក្សរសាស្រ្តនិងវិជ្ជាគុន ទើបធ្វើឲ្យនគរនានាព្រមស្វាមីភក្រ្ត លើកលែងតែនគរកុងលាត (ឈុនឈីវ) ដែលមានអំណាចរឹងមាំនិងមានកម្លាំងទ័ពខ្លាំង​ជាង ។ នគរទាំងពីរធ្វើសង្រ្គាមជាមួយគ្នាដល់លើកទី 4 នគរកុងលាតឈ្នះដោយសារមានកងទ័ពច្រើនជាង ឡោមព័ទ្ធកងទ័ពទាំងរបស់បុត្រាទាំង 9 គ្រប់ទិស តែមិនអាចវាយចូលក្រុងបាន​ទើបដកថយ ។
លុះមកដល់ថ្ងៃមួយ ជនជាតិកាំងសៃបែកបាក់សាមគ្គីនិងកេងប្រវ័ញ្ចគ្នា ព្រះឥន្ទ្រដឹងថាមិនយូរទៀតនោះទេ កាំងសៃនឹង​កើត​កលយុគ ទើបរកអ្នកយកអាសារជួយប្រជារាស្រ្ត ហើយចង់ឲ្យរួចផុត​គ្រោះភ័យបានគឺទាល់តែធ្វើបុណ្យសន្សំកុសល ។ ដួងវិញ្ញាណព្រះឱរសច្បងបានយកអាសារនិងរមិលមើលឃើញថា​គួរ​ចាប់ផ្ដើមពីគេហដ្ឋានហបតីចិត្តបុណ្យ លីហួកាយ
យប់មួយ អ្នកបម្រើបានរាយការណ៍ប្រាប់លោកគហបតី​ លីហួ​កាយ ថាមានអ្នកសូមទានកើតឃ្លង់មកសុំជួប ទើបលោកគហបតី​ឲ្យប្រាក់មួយចំនួនជាសោហ៊ុយសោដា តែអ្នកសូមទានបែរជាមិនចាកចេញ និងប្រកាសឲ្យអ្នកស្រុកអ្នកភូមិសុំសីល ហូបបួសរយៈពេល៩ថ្ងៃ៩យប់  អ្នកណាប្រតិបត្តិតាមគ្រោះភ័យនឹងសាបសូន្យ ។ លោកគហបតីប្រតិបត្តិមុនគេ ទើបអ្នកស្រុកអ្នកភូមិធ្វើតាមរហូតដល់មានការរៀបចំឲ្យលេងហ៊ីជាការកម្សាន្ដ​នៅ​ខណៈពេលហូបបួសដែរ ។
ឡាវអៀ មានសទ្ធាចំពោះប្រពៃណីហូបបួសរបស់នគរកៃសាំង ទើបធ្វើការសិក្សាគម្ពីរហូបបួសរបស់គហបតី លីហួកាយ ដែលបានកត់ត្រាទុក តែកែប្រែពិធីខ្លះឲ្យតឹងរ៉ឹងនិងឲ្យមាន ពិធី​យាងព្រះមហាក្សត្រមកជាព្រះប្រធាន ។
6.មានបុរសប្រមឹកម្នាក់ឈ្មោះ ឡៅសេង យល់ច្រឡំថាម្ដាយ​របស់ខ្លួន​​ស្លាប់ព្រោះរោគខ្វះអាហារូបត្ថម្ភ រហូតដល់យប់មួយម្ដាយ​បាន​មកពន្យល់សប្តថា ម្ដាយស្លាប់ទៅ មានសេចក្ដីសុខណាស់ ព្រោះម្ដាយ​ហូបតែអាហារបួស ហើយពេលនេះម្ដាយនៅភ្នំភូធួ, លើកោះហៃណាន, ខេត្តស៊ឺជាំងបើកូនចង់​ជួបម្ដាយ ចូរទៅរកនៅទីនោះ ។
លុះដល់ថ្ងៃសំពះព្រះពោធិសត្វគង់សាអ៊ីមនៅភ្នំភូធួ ឡៅសេង ក៏សុំទៅជាមួយអ្នកជិតខាង ព្រោះមិនស្គាល់ផ្លូវ ។ ពេល ឡៅសេង សន្យាថានឹងមិនផឹកស្រានិងមិនហូបសាច់សត្វ អ្នកជិតខាងក៏ឲ្យទៅជាមួយ ។ នៅតាមផ្លូវ ពេលដើរកាត់អ្នកលក់សាច់ ឡៅសេង ភ្លេចពាក្យសន្យា ទើបរត់គេច សំណាងល្អមានស្រីបីនាក់ធ្វើដំណើរឆ្លងកាត់ដើម្បីទៅសំពះព្រះម៉ែគង់សាអ៊ីម ទើប ឡៅសេង​ សុំរួមដំណើរ ។
ទៅដល់ភ្នំភូធួ ពេលថ្វាយបង្គំព្រះម៉ែគង់សាអ៊ីម ឡៅសេង​ បានឃើញម្ដាយរបស់ខ្លួនបណ្ដែតខ្លួនលើផើងដោតធូប តែអ្នកដទៃមើលមិនឃើញ ។​ ឡៅសេង ត្រលប់ទៅផ្ទះវិញតែ​ម្នាក់ឯង ហើយបានជួបក្មេងប្រុសម្នាក់ឈរយំ ពេលសួរនាំ ក៏បានដឹងជា​កូនរបស់ខ្លួននិងភរិយាដែលបានលែងលះគ្នាយូរឆ្នាំហើយ ទើបយកទៅចិញ្ចឹមបីបាច់ ។ ថ្ងៃមួយ ស្រ្តីដែលជូនគេទៅភ្នំភូធូមកសុំអាស្រ័យ​ជាមួយ ពួកគេទាំងបីក៏រស់នៅជាមួយគ្នាមានសុភមង្គល ។
ស្រ្តីម្នាក់នោះជាក្រមុំព្រហ្មចារី ប្រព្រឹត្តខ្លួនបានល្អ នៅក្នុង​ក្រមសីលធម៌និងសុំសីលហូបបួសជាប្រចាំ ។ នាងដឹងថាខ្លួនជិត​ស្លាប់ ទើបប្រាប់ ឡៅសេង ឲ្យដឹង ។ ពេលថ្ងៃនោះមកដល់ នាងងូត​ទឹក តែងខ្លួនដោយស្លៀកសពាក់ស បន្ទាប់ពីអង្គុយបានមួយសន្ទុះ នាងក៏ផុតដង្ហើម ។
ឃើញការលាចាករបស់នាងស្រដៀងនឹងម្ដាយរបស់ខ្លួនទើប ឡៅសេង មានសទ្ធាជ្រះថ្លាផ្ទេរទ្រព្យសម្បត្តិឲ្យកូនប្រុស ហើយប្រព្រឹត្តខ្លួនជាថ្មី ដើម្បីទទួលបានមគ្គផលដូចម្ដាយនិងនាង ពេលនោះប្រពៃណីហូបបួសក៏កើតឡើង ។

៤.គោលបំណងនៃការហូបបួស
អ្នកហូបបួសអាចមានភាពខុសគ្នា តែគោលបំណងអាចមាន 3 ដែលមានដូចខាងក្រោមនេះ ៖
1.ទទួលទានដើម្បីសុខភាព អាហារបួសជាអាហារប្រភេទសរីរាង្គ ពេលហូបច្រើនពេលជាប់ៗគ្នាមួយរយៈនឹងធ្វើឲ្យរាងកាយសម្របខ្លួនឲ្យស្ថិតនៅសភាពសមតុល្យ អាចបណ្ដេញជាតិពុលចេញពីរាងកាយបាន សម្រួលប្រព័ន្ធឈាមនិងបំពង់រំលាយអាហារឲ្យមានលំនឹង ។
2.ប្រចាំថ្ងៃជាសាច់ជាឈាមរបស់សត្វទាំងឡាយ ជនដែលមានចិត្តករុណា មានគុណធម៌និងមានមនសិការ តែងតែងមិនអាចទទួលទានសាច់សត្វទាំងនោះដែលមានសាច់, ឈាម, ចិត្តនិងដែលសំខាន់មានក្ដីស្រលាញ់ចំពោះខ្លួនឯង ខ្លាចស្លាប់ដូចមនុស្សយើងដែរ ។
3.ទទួលទានដើម្បីលាងជម្រះបាបកម្ម ជនដែលយល់ច្បាស់តែងតែពិចារណាឃើញថាការហូបចុកដែលអាស្រ័យការសម្លាប់ដើម្បីយកសាច់ឈាម​របស់អ្នកដទៃមកធ្វើជារបស់យើងគឺជាសាងបាបកម្ម ទោះមិនបានសម្លាប់ដោយផ្ទាល់ក៏ដោយ ការជាវពីអ្នកដទៃគឺដូចជាការជួលឲ្យសម្លាប់ ព្រោះបើគ្មានអ្នកទទួលទាន ក៏គ្មានអ្នកសម្លាប់យកមកលក់ដូរ ។ កម្មដែលបានសាងនឹងតាមស្នងយើងភ្លាមៗ ធ្វើឲ្យសុខភាពរាងកាយ អាយុសង្ខារបស់យើងខើចខ្លីជាប្រភពនៃរោគាធ្យាធិ ពេលមានយល់ដឹងពីរឿងកម្មពៀរ ទើបបញ្ឈប់ការសម្លាប់ហើយងាកមក​ហូបបួស ដែលវាក៏ធ្វើឲ្យរាងកាយលូតលាស់បាន ដោយមិននឹកដល់រសឆ្ងាញ់ពិសាមួយខណៈពេល ។

៥.អាហារបួស
អាហារបួសជាអាហារគ្មានសាច់ ឬផលិតផលដែលបានមកពីសាច់សត្វ ដូចជា ទឹកដោះគោ, ស៊ុត, ទឹកឃ្មុំ, ទឹកត្រី, ជេឡាទីន, ខូឡាជេន ជាដើម និងគ្មានបន្លែក្លិនឆួលទាំង៥ប្រភេទ គឺ ខ្ទឹមស, ខ្ទឹម (គ្រប់ប្រភេទដូចជា ដើមខ្ទឹម, មើមខ្ទឹម, ខ្ទឹមក្រហម) ខ្ទឹមចិន គូឆាយនិងស្លឹកថ្នាំជក់ ព្រោះបន្លែទាំងនេះធ្វើឲ្យគ្រោះថ្នាក់ដល់អវយវៈក្នុងរាងកាយ ដូចជាខ្ទឹមសធ្វើឲ្យគ្រោះថ្នាក់ដល់បេះដូង, ខ្ទឹ​មធ្វើឲ្យគ្រោះថ្នាក់ដល់តម្រងនោម, ខ្ទឹមចិនធ្វើឲ្យគ្រោះថ្នាក់ដល់អណ្ដើក, គូឆាយធ្វើឲ្យគ្រោះថ្នាក់ដល់ថ្លើមនិងស្លឹកថ្នាំជក់ធ្វើឲ្យគ្រោះថ្នាក់ដល់សួត ។ អ្នកខ្លះជឿថាបន្លែទាំងនេះបន្ថែមកាល់ញី ឬមកពីឈាមសត្វតាមរឿងនិទានចិន ធ្វើឲ្យអាហារបួសគ្មានក្លិនឆ្អាប ដោយសារការតមសាច់សត្វា ដែលធ្វើឲ្យអ្នកទទួលទានចាប់អារម្មណ៍ធុញ្ញជាតិវិញ ដើម្បីទទួលបានសារជាតិប្រូតេអ៊ីន ដូចជា សណ្ដែកសៀងជាដើម ដោយនៅប្រទេសចិន ប្រទះឃើញថាមានភោជនីដ្ឋានដែលបម្រើសេវា «ចម្អិនអាហារតាមវេជ្ជបញ្ជា» (អ្នកទទួលទានត្រូវយកវេជ្ជបញ្ជាមកជាមួយ) ដោយអ្នកទទួលទាននោះជាអ្នកជំងឺកំពុងតែទទួលយក «ការព្យាបាលដោយអាហារតាមវេជ្ជសាស្រ្តបូរាណ» បន្ទាប់ពីមានការវិនិច្ឆ័យពីវេជ្ជបណ្ឌិត។

៦.គោលការណ៍នៅក្នុងការហូបបួស
តាមទស្សនៈរបស់អ្នកហូបបួស ការទទួលទានដែលធ្វើឲ្យអ្នកដទៃរងគ្រោះដល់ស្លាប់នោះ វាឃោរឃៅពេក ទាំងដែលមនុស្សហូបតែបន្លែក៏អាចរស់ជាតិមានជីវិតបាន ។ ការហួបបួសដែលក្រឹត្យក្រមគឺស្ថិតលើគោលការណ៍សំខាន់ 2 ប្រការ៖
1.ចិញ្ចឹមជីវិតដោយអាហារដែលមិនបៀតបៀនខ្លួនឯងនិងជីវិតអ្នកដទៃគឺ
-មិនយកជីវិតសត្វទាំងពួងមកចិញ្ចឹមជីវិតរបស់ខ្លួន ។
-មិនយកឈាមសត្វទាំងពួងធ្វើជាឈាមរបស់ខ្លួន 3, មិកយកសាច់សត្វទាំងពួងមកធ្វើជាសាច់របស់ខ្លួន ។
2.ការទទួលទានអ្វីក៏ដោយដែលបំផ្លាញសុខភាពរាងកាយរបស់ខ្លួនឲ្យទ្រុឌទ្រោម គឺការបៀតបៀនខ្លួនឯង ។
បច្ចុប្បន្នវិទ្យាសាស្រ្តមានការរីកចម្រើនបានពិសោធថា ឈាមនិងសាច់សត្វដែលត្រូវសម្លាប់ពោរពេញដោយសារជាតិពុល ​ដូច្នេះហើយទើបការហូបបួសមិនមែនហូបដើម្បីឲ្យមានផលល្អចំពោះផ្លូវចិត្តប៉ុណ្ណោះទេ វារួមទៅដល់ការមានសុខភាពអនាម័យល្អទៀតផង ។ រាងកាយនិងចិត្តជាគូនឹងគ្នា មានទំនាក់ទំនងធ្វើឲ្យមនុស្សយើងមិនស្រស់ស្រាយ រីករាយ ខណៈដែលរាងកាយមានជំងឺតម្កាត់ ។

៧.ការប្រតិបត្តិខណៈពេលហូបបួស
នៅកំឡុងពេលហូបបួស 9 ថ្ងៃ 9 យប់ បុគ្គលដែលត្រូវហូបបួសឲ្យបានត្រឹមត្រូវតាមប្រពៃណីហូបបួស ត្រូវអនុវត្តមានដូចតទៅនេះ៖
-ទទួលទាន «អាហារបួស»
-តបអាហារដែលមានរសជាតិហឹរ, ផ្អែមខ្លាំ​ង, ជូរខ្លាំងនិងប្រៃខ្លាំង ។
-រក្សាសីល 5
-រម្ងាប់ចិត្ត
-ធ្វើបុណ្យដាក់ទាន
-ស្លៀកសពាក់ស
សម្រាប់បុគ្គលដែលប្រកាន់ភ្ជាប់ចំពោះប្រពៃណីហូបបួស នឹងមានការអនុវត្តបន្ថែម ដោយការហូបបួសតែជាមួយនឹងអ្នកចម្អិនប៉ុណ្ណោះនិងលាងចានឆ្នាំងឲ្យស្អាតបាតនិងទុកដាក់ដោយឡែក ។ ក្រៅពីនេះត្រូវដុតចង្កៀង 9 ចង្កៀងកំឡុងពេលហូបបួស 9 ថ្ងៃ ដោយកុំឲ្យរលត់ដើម្បីជាពុទ្ធបូជានិងរំឭកដល់គុណឪពុកម្ដាយបងប្អូនញាតិការ រួមទាំងបុគ្គលដែលពលីជីវិតដើម្បីមាតុភូមិផងដែរ ។

៨.ពណ៌សម្លៀកបំពាក់
-ពណ៌ក្រហមៈ ជាពណ៌ដែលជនជាតិចិនប្រកាន់ថាជាពណ៌នៃសិរីមង្គល ដូចដែលបានឃើញតាមកម្មវិធីនានារបស់ចិន ដូចជាពិធីអាពាហ៍ពិពាហ៍ ពិធីបុណ្យចូលឆ្នាំថ្មីប្រពៃណីចិន ជាដើម ។
-ពណ៌លឿងៈ ជាពណ៌សម្រាប់រាជវង្ស ដែលអនុញ្ញាតឲ្យប្រើសម្រាប់តែមនុស្សព 2 ក្រុមប៉ុណ្ណោះ ទី1 គឺព្រះមហាក្សត្រដែលយើងអាចឃើញតាមរយៈភាពយន្តចិនបុរាណ សម្លៀកបំពាក់និងរបស់របរប្រើប្រាស់មានពណ៌លឿ ឬពណ៌មាស ដែលជនសាមញ្ញហាមប្រើដាច់់ខាត ។ ក្រុមទី2 គឺគ្រូខ្មោច ឬគ្រូបង្រ្កាខ្មោច បើយើងសង្កេតតាមរយៈភាពយន្តចិនបុរាណនឹងឃើញគ្រូខ្មោចស្លៀកលឿងពាក់លឿងនិងមានយ័ន្តពណ៌លឿង ។
-ពណ៌សៈ តាមទំនៀមទម្លាប់ប្រពៃណីចិន ពណ៌សសម្រាប់កាន់ទុក្ខ (ពណ៌ខ្មៅដែលយើងឃើញនេះ ព្រោះបានទទួលឥទ្ធិពលពីវប្បធម៌លោកខាងលិច) ដោយនៅក្នុងពិធីបុណ្យសពរបស់ចិន កូនចៅនឹងស្លៀកសពាក់ស ។

ប្រពៃណីហូបបួសមាននៅគ្រប់ទីកន្លែងដែលជនជាតិចិនអាស្រ័យនៅ ប៉ុន្តែនៅប្រទេសចិនបច្ចុប្បន្នគ្មានប្រពៃណីនេះទៀតទេ ព្រោះបន្ទាប់ពីមានការប្ដូររបបនយោបាយជារបបកុម្មុយនីសហើយ សាសនាប្រពៃណីក៏ត្រូវផ្លាស់ប្ដូរតាមដែរ ដូច្នេះហើយទើបគ្មានអ្នកណាហូបបួស ។
អ្នកណាដែលសុំសីលហូបបួសនៅប្រទេសចិននាសម័យនេះច្បាស់ជាមានការលំបាក ម្យ៉ាងទៀតប្រពៃណីហូបបួសកាលស្រុកទេសមិនទាន់ដូររបប អ្នកប្រកាន់ភ្ជាប់ប្រពៃណីនេះ មានតែនៅភូមិភាគកណ្ដាលនិងភាគខាងត្បូងប្រទេសចិនប៉ុណ្ណោះ ។


ប្រភពឯកសារនិងរូបភាពៈវេបសាយបរទេស






No comments

Theme images by merrymoonmary. Powered by Blogger.